Aangekomen op bestemming, Cusco, shit hoogteziekte - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tim Peru - WaarBenJij.nu Aangekomen op bestemming, Cusco, shit hoogteziekte - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tim Peru - WaarBenJij.nu

Aangekomen op bestemming, Cusco, shit hoogteziekte

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

12 Juni 2016 | Peru, Cuzco

Na mijn nacht in Lima weer vroeg op pad naar de luchthaven van Lima.
Ik heb eens even opgelet, maar er rijdt hier geen auto zonder schade, dat is toch wel even anders dan in Nederland. Interessant trouwens dat de tweede hands automarkt, de auto's vele malen duurder zijn dan in Nederland. Een afgetrapte toyota waar in Nederland de waarde zo rond de €350,- ligt, wordt hier nog rustig $4000 voor gevraagd.

Aldus mijn reis naar Cusco. Een leuke vlucht met prachtig uitzicht over het Andesgebergte.

Eenmaal geland in Cusco ging het iets minder goed met Timmie Timmie. Op het moment dat het vliegtuig geland was kreeg ik ontzettend last van hoofdpijn, buikpijn en gigantische duizeligheid. Omdat mijn lichaam niet gewend is om op zo'n hoogte te functioneren heeft het wat tijd nodig om te acclimatiseren.

Na een warm ontvangst in mijn gastfamilie (die overigens geen woord Engels spreken) heb ik op aanraden van hen een aantal mokken cocathee gedronken. Speciale kruiden die de symptomen zou doen verzachten. Vervolgens gelijk mijn bedje in gedoken, de ochtend erna ging het gelukkig weer goed!

  • 14 Juni 2016 - 16:34

    Anneke :

    Wat leuk om te lezen veel plezier daar ik ga je volgen

  • 14 Juni 2016 - 16:41

    Wil:

    Leuk Tim, ik kwam je toevallig tegen middels facebook. Wat een avontuur, waar je aan begonnen bent. Ik ga je zeker volgen en hoop dan ook dat je veel verslagen en foto's gaat plaatsen. In de details las ik dat je van september tot december vrijwilligerswerk gaat doen. Betekent dat dan, dat je eerst vakantie gaat houden?
    Heel veel plezier en wees voorzichtig. Maar dat zal men al vaker tegen je gezegd hebben.
    Groetjes John en Wil.

  • 14 Juni 2016 - 16:42

    Essie:

    Hii timmie.... he wat naar daar hadden we geen pilletjes voor gekocht. Hihi. Verder leuk om ff te lezen wat en waar je bent.
    Geniet ervan. Xx uit een herfstachtig leiden

  • 14 Juni 2016 - 17:34

    Celine:

    Heeeel gaaaf allemaal ! Ik hou het goed in de gate hoor auwe reizigert

  • 14 Juni 2016 - 18:02

    Debbie:

    Wat gaaf om te lezen wat je mee maakt. Hoop meer van deze berichten te zien. En obstakel 1 heb je vast gehad. Hoogteziekte. Succes!

  • 14 Juni 2016 - 18:53

    Ailene :

    En dan ook nog gelijk naar school!! Super. Vanavond salsa dansen he

  • 14 Juni 2016 - 19:20

    Grietje :

    Wat rot Tim dat je je zo beroerd voelde. Ik blijf het een stoere onderneming vinden. Leuk dat je een blog bij houdt. Kan ik hier een beetje op de hoogte blijven. Liefs van je tantetje

  • 14 Juni 2016 - 20:11

    Carlo En Sonja:

    Gaaf jongen we gaan je volgen, veel plezier

  • 14 Juni 2016 - 20:13

    Carlo En Sonja:

    Gaaf jongen, geniet ervan, we blijven je volgen

  • 14 Juni 2016 - 20:22

    Paul:

    Mooi dat het weer lekker gaat Tim!
    ¡Que te diviertas! (;

  • 14 Juni 2016 - 21:33

    Astrid:

    Leuk om dit te lezen. Ik ga je zeker volgen.

  • 15 Juni 2016 - 09:51

    Dick:

    Aan de bak met de studie SpaansTim! We gaan je volgen ouwe wereldreiziger.

  • 15 Juni 2016 - 13:32

    Evelyn En Louis:

    Hè kip. Van ons een dikke kus en ga je zo extra' volgen

  • 15 Juni 2016 - 23:40

    Hanneke:

    Vervelend die hoogteziekte. Cocabladeren kauwen en dan 20 minuten in je mond houden en daarna uitspugen.
    Wanneer ze dat adviseren, niet doen, je moet dan erg kokhalzen.
    word je nog zieker.
    Heel veel succes met de Spaanse taal.
    Veel plezier met alles ontdekken.
    Ik blijf je zeker volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Na het aflopen van mijn tijdelijk contract in de gehandicaptenzorg besloten mijn tijd nuttig te besteden. 10 juni 2016 voor 3 maanden naar Peru. Één maand om de Spaanse taal een beetje onder de knie te krijgen en twee maanden om vrijwillig werkzaam te zijn in de zorg.

Actief sinds 14 Juni 2016
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 2636

Voorgaande reizen:

10 Juni 2016 - 23 September 2016

Peru

Landen bezocht: