Día Del Padre. Een weekje verder! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tim Peru - WaarBenJij.nu Día Del Padre. Een weekje verder! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tim Peru - WaarBenJij.nu

Día Del Padre. Een weekje verder!

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

21 Juni 2016 | Peru, Cuzco

Zo, even een update!

VADERDAG
Dit jaar heb ik Vaderdag (Dia del Padre) gevierd met mijn Peruaanse (gast)familie. Samen met een Nederlandse jongen die ook in de familie heeft gewoond, eet ik met de familie mee. Alsof we onderdeel van de familie zijn, worden we ontvangen. Grote gerechten op tafel en de hele familie aanwezig. En zo traditioneel als dat ze hier zijn, krijgt vader des huizes allereerst zijn gerecht.

Ik voel me thuis in de familie, ze zijn ontzettend vriendelijk en gastvrij. Na een weekje Spaanse les word ik langzaam minder afhankelijk van mijn nieuwe lievelingsapp ‘Google Translate’. De app die de communicatie de eerste week mogelijk heeft gemaakt.
Wat eten ze hier trouwens veel zeg! De lunch is hetzelfde als het avondeten, kortom, 2 keer warm per dag! En helpen met afwassen is hier echt verboden.

Al snel leerde ik hier veel mensen kennen. De Nederlandse eigenaar van de Spaanse school is erg enthousiast en neemt ons overal mee naar toe. Lokale markten, bepaalde straten en de beste restaurants. Op deze manier krijgen we veel te weten over de Peruaanse cultuur en gewoontes en tsja, ook veel over het uitgaansleven van Cusco (haha).

De maand Juni staat in het teken van de verjaardag van Cusco. Iedere dag zijn hier traditionele feesten op ‘Plaza De Armas’ (het centrum van Cusco). Zo was er afgelopen weekend een vuurwerkshow georganiseerd waar gigantisch veel mensen op af zijn gekomen. Het grote plein en omliggende pleinen waren afgeladen vol. Ideaal als Europeaan, want je kijkt met het grote lengte verschil gemakkelijk over iedereen heen. Op het moment dat de show afgelopen was en iedereen naar huis wilde, werd het iets minder gezellig. Massa’s mensenstromen richting de uitgangen van het plein, wat resulteerde in flinke verdrukkingen, echt gezellig was dat niet.

Aanstaande vrijdag is dé centrale feestdag. Wat er precies gaat gebeuren weet ik nog niet, maar het zal vast en zeker fantastisch worden!

Het gemis naar thuisfront was afgelopen dagen wel sterk aanwezig, maar dat hoort erbij. Maar door het supersupersuperlieve cadeautje wat ik heb meegekregen, kom ik daar wel doorheen. Dankjewel lieverdje!

Op de foto zie je 4 Hollanders zitten op de achterbank van een minitaxi....

  • 21 Juni 2016 - 17:22

    Essie:

    Hii tim klinkt allemaal geweldig. En het eten nog een btje te doen.
    al een cavia op hihi
    fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan.kus uit een herfstachtig nederland
    xx

  • 21 Juni 2016 - 17:52

    Celine:

    Super gaaf Timmyyy ! We zijn trots op je

  • 21 Juni 2016 - 18:31

    Wil:

    Hi Tim, leuk verhaal weer. Je zit daar goed en veilig, zo te lezen. En ja.....gemis schijnt een onderdeel te zijn van dit grote avontuur. Gaat vast beter over een tijdje. Veel plezier en genieten maar.
    Groetjes John en Wil.

  • 21 Juni 2016 - 22:49

    Astrid:

    Leuk je verhaal te lezen. Fijn dat je zo welkom ben. Geniet ze.groetjes

  • 22 Juni 2016 - 13:09

    Dick:

    Hoi Tim, fijn om te lezen dat het goed met je gaat. En ook leuk dat je landgenoten bent tegen gekomen. Geniet van je avontuur jongen en weet je we missen jou OOK!!

  • 23 Juni 2016 - 09:11

    Louis En Evelyn:

    Kuikentje leuk verslag heb je geschreven. We zijn bij je. Proberen ook het eetgewoonten na te doen. Hier speenvarken dus ik zeg. Sla die beurt maar over.Al hoewel 1 keer proberen is wel grappig. Dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Na het aflopen van mijn tijdelijk contract in de gehandicaptenzorg besloten mijn tijd nuttig te besteden. 10 juni 2016 voor 3 maanden naar Peru. Één maand om de Spaanse taal een beetje onder de knie te krijgen en twee maanden om vrijwillig werkzaam te zijn in de zorg.

Actief sinds 14 Juni 2016
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 2638

Voorgaande reizen:

10 Juni 2016 - 23 September 2016

Peru

Landen bezocht: