Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Lima, Peru van Tim Peru - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Lima, Peru van Tim Peru - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan!

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

11 Juni 2016 | Peru, Lima

11-06-2016

Aangekomen in mijn hotel in Lima (Miraflores), toch wel een opluchting na een lange reis van 28 uur.
De laatste dag voor mijn vertrek stond in het teken van het nemen van afscheid van mijn opa's en oma. Een situatie wat toch veel indruk op me heeft gemaakt. Een dementerende opa die je arm nog even extra vastpakt en je nog een extra zoen nageeft voordat hij de deur laat dichtvallen waar hij niet zelfstandig doorheen mag. Wetende dat hij komende maanden zal verslechteren geeft niet een bepaald geruststellend gevoel.

Dag van vertrek. Alles bij me? Ik hoop het!
Uitgezwaaid worden door mijn dierbare op Schiphol. Ik heb een hechte familie, dat durf ik wel te stellen. Een uitzwaaimomentje maakt het daar overduidelijk niet gezelliger op. Daar gaan we dan, een laatste kus, een laatste zwaai, tot over een maand of 3.

Aangekomen bij de duane van Lima. Een strenge oude heer doorzoek mijn paspoort en gegevens grondig zonder maar iets te zeggen. Na wat boze mijn blikken mijn kant op kwam het verlossende woord eruit: 'Welcome mister hoven, welcome in Lima'.

Wat een prachtig gedeelte van onze wereld, zuid Amerika. De drukte, de geur, de warmte, de mensen. Alsof je in een film stapt, prachtig!

Maar nu, nu even douchen en relaxen.
Morgen vlieg ik door naar Cusco, waar ik mijn gastgezin zal ontmoeten.

Weltrusten!

  • 14 Juni 2016 - 16:08

    Naomi:

    Heel veel plezier Tim, geniet van je avontuur daar in Peru!

  • 14 Juni 2016 - 16:28

    Ron Sies:

    Super gaaf, ik ga het volgen!

  • 14 Juni 2016 - 17:30

    Door:

    Sterkte ik ga je volgen , volhouden hè

  • 14 Juni 2016 - 19:24

    Grietje:

    O, Tim. Kan me helemaal voorstellen hoe moeilijk het afscheid moet zijn geweest. Knuffel van mij. Xx

  • 14 Juni 2016 - 23:41

    Vanity:

    Goeie reis morgen en veel plezieeerrr

  • 15 Juni 2016 - 23:31

    Hanneke:

    Timmie Timmie was Lima ook zo druk, met al die auto's.
    Voor ons was die chaos een regelrechte cultuur schok.
    Leuk om te lezen wat je mee maakt. Succes alvast met schrijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Na het aflopen van mijn tijdelijk contract in de gehandicaptenzorg besloten mijn tijd nuttig te besteden. 10 juni 2016 voor 3 maanden naar Peru. Één maand om de Spaanse taal een beetje onder de knie te krijgen en twee maanden om vrijwillig werkzaam te zijn in de zorg.

Actief sinds 14 Juni 2016
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 2640

Voorgaande reizen:

10 Juni 2016 - 23 September 2016

Peru

Landen bezocht: